onsdag 2 januari 2008

CROSSROADS LORD 2 år! FILM!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen nu är jag här och gluttar på din andra hingst. Min fråga igen då. Korsar du även denna med vad som helst eller ligger det någon seriös tanke bakom aveln gällande användningsområde mm.Hoppas du inte tar illa upp för mitt rättframma sätt men jag är lite nyfiken på tanken bakom din avel, crossroad. Vänligen Malin :)

Anonym sa...

Hej igen Malin
"rättfram" e du : ).Det finns som sagt olika sätt att skriva/prata på likaså olika sätt att vara "rättfram" på.
Som jag rekomenderade förr kolla in hemsidan den innehåller mycket bra information.
MVH
Marie en crossroadfan"

Anonym sa...

Hejsan Malin !

Har besvarat din fråga under ditt inlägg på Curiosos sida...

Mvh Maria/Crossroadstables

Anonym sa...

Förmodar att jag trampat nån på tårna med mitt rättframma sätt. Men ser inte något seriöst med en avel och hästverksamhet där jag blir kränkt för att jag ställer en fråga och inte kan formulera mig bra. Alla är inte duktiga på det. Mitt intresse har svalnat. MVH Malin :)God fortsättning.....

Anonym sa...

Hoppa upp på en tallepinne alltså. Malin är här med och nu kommer jag nog försent till jobbet, för jag kan inte låta bli att skriva några rader här med. Hade jag inte varit så trött så hade jag nog blivit förbannad på Malin men vid närmare eftertanke är det nog väldigt synd om henne som inte kan formulera sig. Ibland kan det vara bra att svalna av sig lite. Många filmer och bilder och sidor att surfa här gäller det att ha gott om tid så att all info går in rätt. Nu måste jag ila. Laila :)

Anonym sa...

Hej igen Malin !

Mig har du definitivt inte trampat på tårna =). Jag svarade bara på den fråga du ställde. Jag talade bara om vad det var för ston, vilken hingst de skall betäckas med, och vad det blir för "bebisar" av detta. Det var väl det du undrade ??? Är du nyfiken tex på den kommande Warlandern så kolla runt litet på nätet.. Finns inte många i sverige, men däremot i usa & australien. Och som sagt var, jag känner mig inte det minsta kränkt !

Mvh Maria/Crossroadstables

Anonym sa...

Den här friesern kan ju galloppera och trava och länga. Blev faktiskt förtjust när jag tittade på den här filmen. Inte helt ointresserad av warländer med en sådan här lätt hingst och en bra mor naturligtvis. Kan nog bli riktigt fint. Ulla-Britt Eskilstuna.Hör nog av mig skulle jag tro.

Anonym sa...

Hejsan Ulla Britt !

Bättre upp !!! Jag har köpt 2st Frieserston av lika lätt typ. Den ena är ett Stersto e.Remmelt, den andra har ster på båda sidorna i 5 led och är e.Time. Pappa till mina första Warlanders blir Curioso LVIII. Tanken är även att om något år även betäcka lilla Caribena XXIII med Lord. Så lätta fina Warlanders med gångarter och gott psyke gissar jag att det kommer att bli med båda varianterna !

Mvh Maria/Crossroadstables

Anonym sa...

Det blir nog riktigt fint men vilken färg får dom då? Har tittat på några korsningar pre-frieser och dom har varit fina. ewa-lena

Anonym sa...

Jättefin, är han riden? Verkligen fin tycker jag. Rosmarie :)

Anonym sa...

Superfin. En svart skönhet med bra steg. Lia Karlsson sunne :)

Anonym sa...

Fin hingst men ännu mer synd att inte BM har en sådan här på 3 år så att man kan se vad det blir. Jättefina dom fölen som han har. Marion :) Lycka till med den här också.

Anonym sa...

Dom e allt fina frieserhingstar!

Anonym sa...

Lord blev inkörd som 2-åring, inriden som 3-åring av Maria Eriksson, Skövde. Tränar nu dressyr med Helen De Leuwe. Skall försöka komma med en film på honom under ryttare inom kort !

Maria / Crossroad Stables

Anonym sa...

Vad har ni tänkt att han ska gå för klasser? Vad är målet i dressyren och vad går han nu? Han är fin att se på. MVH Moa johansson i västra götaland.

Anonym sa...

det va en svart en :) Galloppera kan han fast han är frieser. ;) Stilig. Karsten

Anonym sa...

så fin och lätt han ser ut att vara. MVH Maj-Britt